zaterdag 7 juni 2008

Belevenissen in de ´top-end´

Zoals ik in m´n laatste post al zei: Wendy is toe aan een nieuwe date! Ze is op jacht, voor iedereen te proberen en heel Darwin weet haar prijs. De slet! Voordat we d´r verkopen moest ze eerst uitgebreid in bad. So take it to the carwash baby! We hebben geveegd, gezogen, gezeemd, geschrobt & gepoetst. Wat zag ze er weer jong uit! Nou moeten er wel mensen geinteresseerd zijn! Ook heb ik al m´n eigen spullen uit alle uithoeken opgezocht en bij elkaar gestopt. Ik had ZO veel meuk dat ik eerst twee pakketten naar huis heb gestuurd en toen had ik alsnog een backpack van 24 kilo en een daypack van ongeveer zeven! :p

TE VEEL MEUK!


Helaas waren er kapers op de kust. De markt in Darwin werd overspoeld met backpackerauto´s! Da´s natuurlijk nooit gunstig als je moet verkopen. Affijn, ik had nog een weekje in Darwin om d´r te verkopen en ik hoopte dat het wel beter zou worden. Claudia moest echter die avond haar vlucht naar Perth pakken en 2 dagen later haar vlucht naar Bali. :( Daar zag ik dus echt wel tegenop. Maar eerst maar eens een uitgebreide internetsessie gehouden. Daar was ik wel aan toe na zoveel kilometers broadbandloze outback! Voor de nacht had ik een hostel geboekt want dat was nog goedkoper dan een camping 10 km uit het centrum! En ik kon Wendy (met advertenties) nog voor de deur kwijt ook :D We kregen nog een gratis maaltijd op de koop toe en na een biertje was het tijd om naar het vliegveld te gaan :( Claudia´s laatste ritje in Wendy! Het afscheid nemen was niet leuk maar gelukkig hebben we beloofd om bij elkaar op bezoek te gaan..



De volgende dag had ik gelukkig al wat nieuwe vrienden gemaakt in het YHA hostel en totaal willekeurig kwam ik op straat christina tegen, een meisje waar ik een maand mee in Berri Backpackers heb gezeten! Het was voor ons allebei leuk om een bekend gezicht te zien en de opvolgende dagen hebben we wendy-promotieacties gecombineerd met leuke dingen doen! We hebben the word on the streets gebracht in alle suburbs zodat heel Darwin er van weet.

Darwin heeft een paar prachtige stranden maar die waren officieel nog gesloten voor zwemmers vanwege de dodelijke box jellyfish. En natuurlijk vanwege de haaien en saltwater crocs maar goed die kunnen je altijd grijpen. De box jellyfish zitten er vooral veel als het water boven de 27 graden is. Ik hoorde van de strandwacht dat het water rond de 24 graden is en dan neemt de populatie snel af. Onofficieel gaf hij me dus groen licht om te zwemmen! Yay! Ik was er samen met Christina en Wouter, een totaal geflipte Amsterdammer. Na een half uurtje bakken wordt het wel een heel zweterig verhaal dus tijd om af te koelen! Na een frisse duik en alle ledematen nog intact hebben we de laatste zon gepakt en samen met 3000 andere levensgenieters een prachtige zonsondergang bekeken. Feauteaux volgen nog. (Kom op Christina!) Vlak bij het strand is er 2x per week een enorme sunset market met alle soorten eten die je je kan bedenken en ook een tropische/exotische markt. Daar hebben we de rest van de avond wel rond kunnen snuffelen en het was het eind van een errug chill dagje. Hier een schaamteloos van het internet geripte foto voor een sfeerimpressie:


De dag erna overal de prijs voor wendy verlaagd en ´s middags naar het Darwin museum geweest. Maar ik zat nog wel met Wendy in mn maag. Er kwamen maar geen geinteresseerden ook al bleef ik de prijs omlaag gooien. Op een gegeven moment had ik een groep taiwanezen serieus geinteresseerd maar hun uiteindelijke bod was te laag. Ik weet dat het een gok was om te weigeren want ik had nog maar 2 dagen over om Wendy kwijt te raken. Eigenlijk begon op mn laatste avond het balletje pas echt te rollen. Ik had 2 bieders met een serieus bod en later een echtpaar uit Melbourne die ook echt geinteresseerd waren. Ik heb ze allemaal tegen elkaar op laten bieden en het paartje uit Melbourne kwam met het hoogste bod. Ik heb er nog steeds veel geld op verloren maar als je het vergelijkt met busreizen en elke nacht in een hostel dan zijn we met Wendy alsnog veel goedkoper uit gekomen!!

Het paartje uit Melbourne waren superaardige mensen dus ik hoop dat ze nog veel plezier hebben met Wendy! En ze houden de naam aan! :D Nadat de deal gesloten was hebben we er eerst eens een paar biertjes op gedronken. Op de avond dat ik naar het vliegveld moest heb ik zelfs in hun hotel nog een paar biertjes gedaan en ze hebben me op het vliegveld afgezet :) Dat was dan mn laatste ritje in Wendy...

What´s next? M´n vlucht van Australie naar Europa is vanuit Sydney en heeft een stopover in Taiwan. De stopover van een paar uur heb ik verlengd naar een week en ik was vast van plan om taiwan rond te reizen in een week tijd! Tot in de een-na-laatste avond in Darwin had ik nog geen idee van de bezienswaardigheden in Taiwan. Gelukkig raakte ik in het YHA hostel aan de praat met een hele aziatische gang en die bleken ALLEMAAL uit Taiwan te komen! :D Superenthausiast dat ik naar Taiwan ging begonnen ze me al de mooie plekken en lokale specialiteiten op het eiland te vertellen. Uiteindelijk had ik twee plaatsen uitgekozen die ik wilde zien en een heel reisschema in het half-Engels half-Mandarijn op een kladje papier :p Ik had nog een troef achter de hand. Tijdens m´n verblijf in Adelaide ben ik bevriend geraakt met nog een Taiwanese dude die het liefst ´Rice´ genoemd wordt. Klinkt misschien wel stoer in het Mandarijn :p Maar daarover later meer.

Ik was erg blij dat alles op tijd rond was gekomen en ging op naar Sydney! Aldaar had ik nog twee dagen om dingen te regelen voor mn vertrek en voor te bereiden voor Taiwan. In Sydney verbleef ik op een oude bekende plek: The Asylum in Kings Cross! Ik kon ook mooi nog even gedag zeggen tegen mn oud-collega´s in the world bar! Iedereen kende me nog en het was superleuk om ze weer ff te spreken. Ow ja, en ik hoefde me geen zorgen te maken over de bierprijs ;)

Na het opzeggen van mn bankaccount en het nodige papierwerk was het tijd om de Ozzie dollars om te wisselen naar klinkende euries en een voorraadje New Taiwanese dollars (NT$). Met een beetje onderhandelen blijkt dat die wisselkoersen een stuk flexibeler zijn als je denkt! Ga altijd even rondshoppen als je een redelijk bedrag in te wisselen hebt! Tijdens m´n verblijf in Sydney kwam ik erachter dat de 2008 world press photo exhibition in de NSW State Library was! Entree was gratiz dus dat ging Robbert wel ff uitchecken. Ik moet zeggen: zeer indrukwekkend! Je wordt er niet vrolijk van maar de beelden en hun verhalen raken je echt.


Dat was het dan! Goodbye Australie! Cya later, Tzai-Chien, au revoir, sayonara, bis später! Want ik kom terug, ik kom terug. Ooit ga ik de westkust nog eens uitgebreid doen! :D

Maar mn reis is nog niet voorbij; nog een spannend weekje reizen in een land waar je niet zo ver komt met de Engelse taal. Haal het handen- en voetenwerk maar uit de kast om te communiceren :D

Lees het later, hier op mn blog!

Geen opmerkingen: